Віртуальний BMW 5 СЕРІЇ: унікальна технологія оптичного вимірювання для створення 3D-моделі автомобіля нового покоління.

Віртуальний BMW 5 СЕРІЇ: унікальна технологія оптичного вимірювання для створення 3D-моделі автомобіля нового покоління.

BMW Group - перший автовиробник, який представляє унікальну технологію з повністю автоматизованими оптичними вимірювальними модулями на своєму дослідному заводі в Мюнхені.

BMW Group - перший автовиробник, який представляє унікальну технологію з повністю автоматизованими оптичними вимірювальними модулями на своєму дослідному заводі в Мюнхені. За допомогою спеціальних сенсорів вільно рухаючийся маніпулятор робота створює повноцінне тривимірне зображення автомобіля, а також будує 3D-модель на основі даних, зібраних з точністю до 100 мкм. Це дозволяє виявити ледь видимі недоліки вже на початковому етапі виробництва.

Застосування оптичних вимірювальних модулів на стадії між розробкою і серійним виробництвом є частиною стратегії дигіталізації BMW Group і дозволяє зберегти стандарти якості автомобілів преміум-класу на незмінно високому рівні. Саме BMW 5 серії Седан наступного покоління стане першим автомобілем, в розробці і виробництві якого буде застосована нова технологія.

«Завдяки оптичним вимірювальним модулям ми досягли важливого етапу в стадії дослідного виробництва. За допомогою лише одного виміру ми можемо отримати повноцінну 3D-модель всього автомобіля. Таким чином, нам більше не потрібен тривалий збір даних і нескінченних вимірів, що дозволяє заощадити час і підвищити якість на самій початковій стадії серійного виробництва », - коментує глава підрозділу геометричного аналізу і вимірювальних технологій щодо всієї транспортної продукції Едвард Обст.

Маніпулятор робота на спеціальних рейках встановлюється на кожній поздовжній осі оптичного вимірювального модуля і може вільно рухатися, малюючи схему автомобіля в просторі. Володіючи досить скромними розмірами, дана установка дозволяє одночасно використовувати два компактних і гнучких робота на оптимальному робочому просторі. Раніше в процесах виробництва роботи використовували всього один сенсор для визначення кожної конкретної частини автомобіля. Зараз же вимірювання займають половину часу, що витрачається, і виконується за кілька днів.

Роботи оснащені двома сенсорами, які визначають базові точки, а потім фіксують окремі ділянки поверхні розміром приблизно 80x80 см. Потім ці ділянки комбінуються і створюється знімок повноцінного автомобіля. Аналіз даних швидко визначає будь-які вади, тим самим дозволяючи фахівцям з технічної інтеграції вжити відповідних заходів на ранніх етапах виробництва.

Тривимірне сканування транспортного засобу може бути повністю автоматизовано і працювати в непікові години завантаження або в нічний час. Таким чином, вимірювальні модулі можуть бути використані на повну потужність. Завдяки швидкому досягненню результату етап доопрацювання стає коротшим або зовсім не потрібним. Вимірювальні дані і результати аналізів в онлайн-режимі поширюються по локальній мережі підприємства, а також доступні для заводів, що відповідають за серійне виробництво. Подібна інформація може надати їм істотну допомогу в технологічній підготовці.

Повністю автоматизовані оптичні вимірювальні модулі набувають все більшого значення для BMW Group. З 2015 року дана технологія успішно застосовується у виготовленні інструментів на заводі в Мюнхені при вимірюванні окремих металевих листів і контролі стану інструментів. В даний час концерн BMW Group активно вивчає можливості для додаткового застосування автоматизованої оптичної вимірювальної технології на своєму виробництві.