Натискаючи на кнопку «Чекаю дзвінка!», Ви даєте згоду на обробку своїх персональних даних
Із задоволенням за кермом

BMW Group представляє новий Центр симулювання водіння

Новий Центр симулювання водіння (Driving Simulation Centre) BMW Group в Мюнхені відкриває дослідникам і конструкторам можливість тестувати розробки в безпрецедентно реалістичною середовищі. Це найсучасніший і функціональний Центр симулювання водіння у всій індустрії: на території площею 11,4 тисячі м2 знаходяться 14 симуляторів і експлуатаційних лабораторій.

- Мета створення нового центру - зібрати під одним дахом інструменти симулювання, що ідеально підходять для кожного етапу розробки, - каже Міхаель Брахфогель, що відповідає за дослідження в сфері інтер'єру, взаємодія з користувачем і симулювання водіння в BMW Group. - Тепер наша клієнтоорієнтованість дійшла до стадії розробки: щодня в дослідженнях і тестах можуть брати участь до 100 чоловік.

Оптимальний інструмент моделювання на кожному етапі

У центрі знаходяться ідеальні інструменти симулювання руху автомобілів і роботи окремих вузлів - від етапу розробки ранніх концептів до остаточного тестування. Тут розташовані статичні симулятори, один з яких з надзвичайною реалістичністю імітує дорожні умови на площі 400 м2.

Новий центр дозволяє на етапі розробки перевірити практично кожну ідею щодо майбутнього автомобіля, будь то інноваційні розважальні технології, концепти дисплеїв і систем управління, взаємодія між людьми і автомобілем, налаштування шасі, системи допомоги водієві або розташування пасажирів у разі повністю автономного водіння. Крім інженерів BMW Group, віртуальні тест-драйви регулярно проводять сторонні випробувачі.

- Новий Центр симулювання водіння дозволить нам набагато глибше залучити наших клієнтів в процес створення автомобілів. Зворотний зв'язок ми можемо отримати тепер майже на будь-якій стадії розробки, - пояснює Міхаель Брахфогель.

Тестування кожної деталі автомобіля

Центр симулювання водіння дозволить знизити кількість прототипів, які необхідно побудувати для випробувань, а також скоротити тривалість циклу розробки. У симуляторі водіння можна замінити шини за лічені секунди, а тестові маршрути коригуються натисканням кнопки. Система дозволяє змінити час року - з літа на зиму. Будь-які фактори, які впливають на управління, можна відтворити з високим ступенем точності.

- Сучасні симулятори дозволяють випробувати дуже тонкі нюанси керування автомобілем, якими так славиться BMW, як на стадії ранньої розробки, так і на стадії затвердження, - коментує експерт з симулювання водіння Томас Лахнер.

Центр симулювання водіння - ідеальний відповідь на постійно зростаючі вимоги, які пред'являються до розробки розумних автомобілів з високим ступенем мережевої інтеграції.

- Завдяки комплексним випробуванням в симуляторі ми зможемо проектувати системи таким чином, щоб наші клієнти отримували в автомобілях необхідну інформацію в потрібний час і в потрібному місці, інтуїтивно зрозумілим способом в будь-якій дорожній ситуації, - каже Маріон Мангольд, керівник групи, яка відповідає за розробку концепцій взаємодії з користувачем.

Технології моделювання водіння дають величезні переваги при розробці майбутніх систем допомоги водієві і, зокрема, функцій автономного водіння. Дорожні ситуації, пов'язані з ризиком або рідко виникають в реальному житті, майже неможливо відтворити на реальній дорозі. У симуляторі їх можна безпечно і детально відтворити стільки раз, скільки потрібно. Найрізноманітніші аспекти дорожніх ситуацій можна змінювати і комбінувати.

- Ми вкрай ретельно готуємося до впровадження функцій допомоги водієві. Імітація водіння - основний фактор, який гарантує нам, що ми можемо розробити найкращі і безпечні продукти для наших клієнтів, - каже Мануела Вітт, експерт по експлуатаційної безпеки та аналізу ефективності.

Система транспортування і стикування дозволяє відчувати кілька різних моделей автомобілів протягом одного дня. Центр пропонує високий рівень гнучкості для всіх областей розробки автомобілів, забезпечуючи максимальне завантаження виробничих потужностей.

Повне занурення в майбутнє

Експерти по симулювання водіння BMW Group створили комплексний симулятор, який пропонує тестувальникам максимально реалістичний досвід і виводить на новий рівень достовірність результатів. В майбутньому випробувачі будуть підходити до стендів в VR-шоломах, в яких вони будуть бачити дилерський центр BMW або MINI з припаркованим перед ним автомобілем.

- Завдяки комплексній віртуалізації ми досягаємо надзвичайно високого ступеня занурення, - говорить керівник проекту Центр симулювання водіння Мартін Пеллер. - А це значить, що ми отримуємо достовірні і надійні результати.

Вражаючі масштаби технологій

Найбільш примітні в Центрі симулювання водіння - симулятор високою реалістичності і симулятор високої динаміки. Вони створюють такі тестові умови, які раніше можна було отримати тільки на реальних моделях в реальних дорожніх умовах.

Деякі характеристики симулятора високою реалістичності:

• Одночасні поздовжні, поперечні і відцентрові навантаження.

• Прискорення до 0,65 g (аналогічно прискоренню BMW M3, який розганяється від 0 км / год до 100 км / год за 4,2 секунди).

• Ділянка для моделювання руху займає майже 400 м2.

• Висота більше 10 метрів.

• Рухома маса - близько 83 тонн.

• Пікове споживання електроенергії - до 6,5 МВт.

Гальмування і прискорення в поворотах, проїзд перехресть з круговим рухом і послідовність з декількох поворотів - тепер в лабораторних умовах можна відтворити будь-які виникають в місті дорожні ситуації, які створюють перешкоди для систем автономного водіння.

Деякі характеристики симулятора високої динаміки:

• Поздовжнє і поперечне прискорення до 1 g (аналогічно прискоренню боліда BMW iFE.20 з Formula E, який розганяється від 0 км / год до 100 км / год за 2,8 секунди).

• Довжина полозів для розгону - 21 метр.

• Рухома маса близько 23 тонн.

• Висота понад 9 метрів.

• Пікове споживання електроенергії - до 3 МВт.

На симуляторі можна відтворювати об'їзди перешкоди, екстрене гальмування і різке прискорення. Пристрій практично миттєво реагує на дії водія - так само, як і реальні автомобілі BMW.

Разом з поздовжнім, поперечним і вертикальним прискоренням на випробувача впливають і візуальні ефекти. За це відповідає купол, на який транслюється 360-градусна проекція навколишньої місцевості. Доповнюють картину максимально реалістичні звукові ефекти.

Завершення складного проекту в непростий час

Будівництво самого складного в світі об'єкта моделювання реальних дорожніх ситуацій почалося в мюнхенському Центрі досліджень і інновацій (FIZ) в середині серпня 2018 року. Незважаючи на обмеження через пандемію Covid-19, будівельні роботи завершилися в травні 2020 року. З цього моменту в центрі встановлювали обладнання.

Багаторічний досвід BMW Group в сфері моделювання водіння

У BMW Group є багаторічний досвід використання пристроїв, що моделюють рух автомобілів або роботу окремих компонентів. Статичні симулятори застосовувалися при розробці автомобілів BMW на початку 1990-х років. У 2006 році компанія почала відчувати моделі на динамічному симуляторі, а з 2016 року в її розпорядженні було два динамічних симулятора.